Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması esaslarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik yapılmasına Dair Yönetmeliğin 22. maddesinin 7. fıkrasında yer alan "Özel öğrencilik imkanından bir program süresince en fazla iki dönem yararlanılır. Bu süre, öğrencinin talebi ve ancak aşağıdaki şartlar çerçevesinde Yükseköğretim Kurulunun kararıyla uzatılabilir." hükmü kapsamında özel öğrencilik süre uzatma taleplerinin işleyişi ile ilgili Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 29.09.2025 tarihli ve 64466 sayılı yazısı aşağıda sunulmuştur.
Bilindiği üzere, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik yapılmasına Dair Yönetmelik'in 22 nci maddesinin 7 nci fıkrasında; "Özel öğrencilik imkanından bir program süresince en fazla iki dönem yararlanılır. Bu süre, öğrencinin talebi ve ancak aşağıdaki şartlar çerçevesinde Yükseköğretim Kurulunun kararıyla uzatılabilir" hükmü yer almaktadır.
Başkanlığımıza yapılan özel öğrencilik süre uzatma taleplerinin değerlendirilmesi ile ilgili olarak uygulamada birliğin sağlanması ve sürecin sağlıklı yürütülebilmesi için ilgi (a) yazımız ile açıklama yapılmıştır.
Ancak özel öğrencilik süre uzatma taleplerinin eksik belgelerle Başkanlığımıza iletilmesi değerlendirme sürecinin uzamasına ve öğrenci mağduriyetlerine neden olmaktadır. Yükseköğretim kurumlarının anılan Yönetmelik'in 22 nci maddesi uyarınca özel öğrencilik süre uzatma taleplerinin;
a) Özel öğrenci olarak öğrenime devam edilecek yükseköğretim kurumu tarafından alınan "özel öğrenciliğin devamının uygun olduğuna dair" ilgili kurul kararı,
b) Kayıtlı olunan yükseköğretim kurumu tarafından alınan "özel öğrencilik süre uzatma talebinin uygun olduğuna dair" ilgili kurul kararı,
c) Özel öğrenciliğin devam etmesinin gerekliliğini gösterir belgeler (en az 7 hekimli sağlık kurulu raporu, mahkeme kararı v.s.) öğrencinin kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumu tarafından Kurulumuz Başkanlığına gönderilmesi gerekmektedir.